Zo ziet een traject met Memo@Work eruit

Ga je met ons in zee, dan pakken we het grondig aan. Daarbij houden we altijd ons doel voor ogen: een tevreden werknemer die duurzaam inzetbaar is en blijft. Samen doorlopen we verschillende stappen: van oriëntatie tot nazorg. Lees hieronder hoe een traject met ons eruit kan zien.

1. Oriëntatie

 

Na het eerste telefonische contact maken we kennis met de werkgever in wat wij een 'klikgesprek' noemen. We brengen daarbij in kaart waar de problemen liggen. Daarnaast geven we informatie over onze begeleidingsmethodiek Krachtgericht Werken en hoe we deze toepassen. Uit het gesprek volgt een advies.

Een klikgesprek is een betaalde dienst. Wanneer de werkgever daadwerkelijk een traject met ons aangaat, worden de kosten van het klikgesprek in mindering gebracht op de totale kosten. De opbouw van deze totale kosten lichten wij toe tijdens het klikgesprek.

 

2. Onderzoek

 

Ga je het traject met ons aan, dan onderzoeken we inhoudelijk welke problematiek onder de hulpvraag ligt. We gaan in gesprek met zowel de werkgever als de werknemer om van hieruit de match in kaart te brengen. Waar vinden jullie elkaar en wat is er voor nodig om de werkzaamheden (weer) passend te krijgen? Het resultaat is een plan van aanpak waarin helder beschreven staat welke begeleiding wij kunnen bieden. 

 

3. Uitvoering

 

Wanneer er overeenstemming is bereikt over het plan van aanpak, gaan we over tot de uitvoering. Mogelijke onderdelen van onze dienstverlening zijn een talentenonderzoek, training van de werknemer, psycho-educatie, ondersteuning bij sollicitaties en job carving.

Combinaties van deze activiteiten leiden tot verschillende varianten van begeleiding: van inzicht krijgen in talenten en mogelijkheden voor re-integratie, tot coaching en training op de werkvloer en, indien nodig, ondersteuning bij het vinden van een nieuwe functie.

 

4. Nazorg

 

Hebben we het plan van aanpak uitgevoerd, dan streven we ernaar dat de werknemer aan het werk blijft en dat we de ziektewet voorkomen.

We monitoren de thema's waaraan tijdens het traject is gewerkt en we zorgen ervoor dat zaken onderling bespreekbaar blijven. Wanneer de werknemer tegen moeilijkheden aan loopt, sturen we op tijd bij. Het doel is een gemotiveerde werknemer die (weer) volwaardig meedraait. De nazorg kan 3 tot 6 maanden duren, met eventueel een verlenging.

 

Heb je vragen of wil je een offerte ontvangen? Neem contact met ons op.

 

 

Rechthoekig Tekstvak

Coaching on the job

Ons aanbod 'coaching on the job' is een aparte dienst waarin we de werknemer gedurende 3 tot 6 maanden begeleiden. Samen brengen we de bedrijfscultuur en de werkplek in kaart en kijken we met onze expertise in psychische problematiek naar alle levensgebieden van de werknemer.

Wanneer we duidelijk inzicht hebben in de situatie en de problematiek, stellen we de werkinhoud vast en formuleren we samen doelen met een heldere begin- en einddatum.

Aan het einde van het traject hebben werkgever en werknemer inzicht in de problematiek en hebben beide de benodigde begeleidingstools in handen gekregen. Het doel is dat de werknemer duurzaam aan het werk kan blijven en niet in de ziektewet terechtkomt.

Memo@Work biedt ook korte bedrijfshulpverleningstrajecten aan. Lees hier meer